În primele opt luni ale anului trecut, în România au fost înmatriculate 46.003 autoturisme noi.
În luna august, înregistrările de mașini noi au avansat în România cu 16,3%, de la 6.410 de unități în urmă cu un an la 7.455 de autoturisme, potrivit datelor publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Piața auto europeană a avansat cu 8,6% în intervalul ianuarie-august, la 9.056.539 de autoturisme. Toate marile piețe au înregistrat creșteri, contribuind la evoluția pozitivă a pieței. Astfel, Spania a consemnat un avans de 22,3% al înmatriculărilor, Italia de 15%, Marea Britanie de 6,7%, Germania de 5,6%, iar Franța de 5,9%.
Un număr de patru state UE au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor și anume Luxembourg (-5,5%), Finlanda (-0,6%), Austria (-0,6) și Estonia (-1,9%).
În august, înmatriculările la nivelul Europei au crescut cu 11,2%, la 744.799 autoturisme.
Înmatriculările de autoturisme Dacia la nivelul UE au crescut cu 3,4%, de la 247.941 în urmă cu un an la 256.475 unități, conferind mărcii românești o cotă de 2,8%, în scădere de la 3%.
În luna august, vânzările Dacia în Uniunea Europeană au scăzut cu 8,2%, de la 21.649 unități în urmă cu un an la 19.870 de unități, iar cota de piață a scăzut de la 3,2% la 2,7%.
Vânzările de mașini noi ale grupului Renault, al treilea producător la nivel european, care deține și marca Dacia, au avansat cu 8% în primele opt luni, la 882.992 unități, iar cota de piață s-a redus cu 0,1 puncte, la 9,7%, comparativ cu intervalul similar din 2014.
În luna august, înmatriculările Renault au crescut cu 9,6%, la 68.248 unități, conferind grupului o cotă de piață de 9,2%, față de 9,3% în urmă cu un an.
Înmatriculările celui mai mare producător european, grupul Volkswagen, au crescut cu 7% în primele opt luni, la 2.273.771 autoturisme, iar cota de piață a scăzut la 25,1%, față de 25,5% în intervalul similar din 2014.